نوعدوستی

نگاهی به اقدامات بشردوستانه در ایران و سراسر جهان

نوعدوستی

نگاهی به اقدامات بشردوستانه در ایران و سراسر جهان

  • ۰
  • ۰
  • بعد از گروگانگیری در مدرسه بسلان سال 2004، فدراسیون بین ­المللی و جمعیت­ صلیب ­سرخ­ روسیه، مرکزی راه­ اندازی کردند که برنامه بازدید پرستاران و کمپ­های تابستانی را برای کودکان تحت­ تاثیر انجام می­داد.

 

  • در سیرالئون، دخترانی که بعداز ربوده­شدن توسط گروه­های مورد تجاوز قرار می­گرفتند، بعداز بازگشت به ­اجتماع با آزار و داغ ننگ روبرو بودند. صحبت­های درون جامعه آنان باعث شد، درک آنان از دختران و سلامت آنان بالاتر برود. این اقدامات سب ب­شد، تجاوز کاهش ­یافته و بازگشت کودکان به­ جامعه­ شان تسهیل شود.
  • درجریان سونامی اقیانوس هند، درکنار یکی از گورهای دسته­ جمعی، خانه­ عزاداری راه اندازی شد که مردم بتوانند به­ احترام درگذشت­گان سکوت کنند. این خانه بعدا به مرکز گردهمایی اجتماعی درآمد. 

 

  • پرستار نوریا آلیولینا، بیمارش را صدا کرد، 48 ساله، که به­عنوان روانشناس در یک مهدکودک کار می­کرد، قبل از آن­که شوهرش در حادثه­ای در معدن زغال­سنگ در روسیه کشته شود. او می­گوید:"در اولین دیدارمان نوریا کمکم را رد کرد. بعد از گفتگوی کوتاهی، او گفت به­روش خودش کنار می­آید. هنوز هم هفته­ای یک­بار با او تماس می­گیرم تا جویای احوالش شوم. سه­ماه پیش بود میلا از من خواست به دیدنش بروم. او در مورد شوهر و پسرانش گفت و  در مورد کابوس­هایی که می­بیند. در پایان این زن بیوه گفت به این گفتگو نیاز داشته است."بچه­هایم وقتی مرا در حالی­که گریه می­کنم می­بینند، ناراحت می­شوند. با آن­ها که هستم باید احساساتم را مخفی کنم. او گفت که اکنون هرهفته به­دیدنش می­رود. مطمئنم که او می­تواند بر این شرایط فائق آید، در این مرحله هر دو نقش من را می­دانیم، نوریا می­گوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی